10 Dakikada

Kıl Dönmesi

ile Vedalaşın!

Detaylı Bilgi için Hemen Size Ulaşalım...

Mikrosinusektomi ile 10 Dakikada Kıl Dönmesi ile Vedalaşın!

Lokal anestezi ile gerçekleştirilen ve hastaneye yatış gerektirmeyen bir tedavi yöntemidir. Genel anesteziye hiç ama hiç gerek yoktur. Sadece ama sadece 10 dakika sürer. 2 cm’lik çok küçük bir kesi ile oradaki sinüs alınır.

Mikrosinusektomi sonrası süreçte neler olur?

Mikrosinusektomi operasyonu sonrasında hastaya, herhangi bir hareket kısıtlaması getirilmez. Hasta, iş, özel ve sosyal hayatına operasyonun hemen sonrasında dönebilir. Hastanın toparlanma ve normal hayatına dönüş süresi çok kısadır.

Kıl Dönmesi (Pilonidal Sinus)

Pilonidal Sinus (PNS) ya da halk arasındaki tabiri ile kıl dönmesi en sık görülen makat bölgesi hastalıklarından biridir. Kuyruk sokumu bölgesine düşen saç, elbise tozu ve cilt kalıntılarının cilt altına giriş yapması ile oluşan bir hastalıktır. Kıl batması ile karıştırılmasına karşın kesinlikle birbirinden farklıdır. Çünkü kıl dönmesi yüz ve koltukaltı gibi yerlerde görülmez, %95 kuyruk sokumu bölgesi %5 ise göbek çukuru bölgesinde görülmektedir. Yüz, bacaklar ve koltuk altı bölgesinde görülen ise kıl dönmesi değil kıl batması problemidir. Özellikle 15-40 yaş arası genç erkeklerde sıkça görülmektedir, çözümü kesinlikle cerrahi müdahale ile mümkün olmaktadır

Kıl Dönmesi Nedir?

Kıl dönmesi neden olur?

Kıl dönmesi dökülen kılların yanlış oturmaya bağlı sürtünme yoluyla açılan ufak deliklerden tekrar deri altına girerek kuyruk sokumunda iki kaba et arasında birikmesiyle meydana gelir. Kopan veya o bölgede çıkan kıllara ek olarak giyilen kıyafetlerden kopan iplik parçaları veya saç telleri de derinin altına girerek kıl dönmesine neden olabilir. İlerleyen zamanlarda deri altına giren kıllara bakteriler ve yabancı cisimlerde eşlik eder. Bununla beraber deri altında enfeksiyon oluşur ve apse meydana gelir. Bu apse sarı ve kanlı akıntıya neden olur. Bu duruma kötü kokuda eşlik eder. Bir diğer teoriye göre ise; doğuştan çoğu insanda o bölgede deri altında içerisinde kıl folikülü olan bir kist yer almaktadır. Günün birinde bu kist patlayarak akıntı ve iltihaba neden olur.

Kıl dönmesi riskini arttıran faktörler

Uzun süre oturarak çalışmak  (araç Kullananlar, masa başı çalışanlar v.b.), fazla Kilo (obezite), kişisel hijyene dikkat etmeme, genetik faktörler kıl dönmesi riskini arttırır

KIL DÖNMESİNİN BELİRTİLERİ NELER?

Akıntı (kanlı veya koyu renkli olabilir), gün içinde otururken ya da yürürken ağrı, kuyruk sokumu bölgesinin daha hassas ve kızarık olması, kuyruk sokumunda meydana gelen deliklerde kıl gözlemleme, kuyruk sokumu bölgesinde şişlik, enfeksiyona bağlı kişide halsizlik, bulantı ve ateş, kötü koku, kaşıntı belirtileri arasındadır.

Kıl Dönmesinin Tedavisi

Kıl dönmesi problemi ile karşı karşıya kalan biri için tek çözüm yolu tedavi olmaktır. Evresi ne olursa olsun, geç kalmadan tedavi edilmesi gerekir. Birçok hastalıkta gelişmiş teknoloji işe yararken kıl dönmesinde henüz çok fazla bir şey ifade etmemektedir. Burada asıl önemli olan doktor tecrübesidir. Tedavide içi kıl ile dolu bu kist boşluğunun temizlenmesi ve temizlenen bölgedeki doku boşluğunun doldurulması amaçlanmaktadır. Günümüzde kıl dönmesi ameliyatlarının ameliyat sonrası sıkıntıları nedeniyle minimal invaziv tedaviler erken dönem vakalarda daha çok tercih edilmektedir. Cerrahi müdahalede sadece cilt altında biriken kıllar çıkarılmaz, aynı zamanda onları saran kapsülde (zar) çıkarılır. Aksi halde o zarın içine yeni kıllar girmeye devam edecektir. Aynı şekilde giriş ve çıkış delikleri çok iyi bir şekilde tespit edilip, yok edilmesi gerekir.

Minimal invaziv tedaviler; Mikro Sinüsektomi, Kristalize Fenol yöntemi ve LAFT adı verilen Lazer Yöntemi olarak isimlendirilmektedir.

İleri kıl dönmesi vakalarında ve mikrocerrahi yöntemine uygun olmayan vakalarda Rhomboid Eksizyon-Limberg Flep yöntemi, Cleft Lift- Kalidakis yöntemi ve Bascom yöntemi olarak en çok tercih edilen cerrahi yöntemlerdir.

Açık bırakma yöntemi ise; bu hastalık için uygulanan en eski yöntemlerden birisi olmasına karşın halen hastalığın yeniden ortaya çıkması yani nüks açısından en güvenli tedavi yöntemidir.